Astăzi Nicoleta Chiricavom vorbi cu Nicoleta Chirica, designer și fondator Iutta, o poveste transpusă prin design cu motive folclorice brodate în piele. Brandul Iutta reușește să te poarte într-o lume feerică, ghidată de Doruri.  “Dor de românesc”, “Dor de copilărie”, “Dor contemporan” sunt colecțiile care-ți vor trezii emoții și amintiri dragi sufletului.

  • Spune-mi mai multe despre povestea ”Iutta” și începuturile ei

Nicoleta Chirica: Iutta este un brand iconic de genți, pantofi și accesorii din piele cu un design folk contemporan. A luat nastere in 2013, ca un raspuns firesc la nevoia de a readuce autenticul in contemporan. Mi-am propus atunci sa deschid un atelier de creatie pentru care traditia romaneasca sa fie principala sursa de inspiratie.
Astazi, Iutta a devenit un brand iconic de genti, pantofi si accesorii care spun o poveste, aduna doruri si amintesc de origini, de radacini, de ceea ce suntem cu adevarat. Filosofia din spatele lor este de a descoperi culturile locale și de a le readuce la viață prin design, într-un concept universal, descris de sentimente profunde și povești.

  • Ce emotii doresc să scoată la suprafată  creațiile Nicoletei Chirica?

Nicoleta Chirica: Cu fiecare dintre colecțiile noastre traducem practic emoții și stări prin arta meșteșugăritului, într-o variantă contemporană. Simbolurile stilizate si motivele recurente ce se regăsesc în creațiile noastre pun într-o lumină nouă specificul cultural al diferitelor zone pe care le explorăm, evocând sentimente precum dor, mândrie, apartenență, iubire, voioșie și prețuire. Am preluat moștenirea străbunilor și o ducem cu drag mai departe, adăugându-i valoare și semnificație.

În ultima colecție, Măiastra, am regăsit de exemplu zborul către absolut, renașterea din propriile rădăcini și speranța. Ea este un simbol predominant în cultura locală, cu o semnificație bogată, pe care ne dorim să o facem cunoscută și peste hotare.
În definitiv, Iutta este despre femeia care o poartă, despre emoțiile, visurile și felurile de a fi, devenind astfel o continuare a sa și o sumă a credințelor care o definesc.

  • Să vorbim puțin despre tine, Nicoleta.  În afară de motivele populare, ce te inspiră atunci când creezi aceste Doruri?

Nicoleta Chirica: Inspirația se găsește oriunde în jurul tău atunci când știi cum să privești. Mă inspiră tot ceea ce caracterizează cultura și tradițiile românești, aspirația către infinitate care transpare din sculpturile avantgardiste ale lui Brâncuși, natura așa cum a fost imaginată de Eminescu și multe alte lucruri mărunte, dar pline totuși de însemnătate.OST_3188

  • Ai putea să definești în cuvinte dorul  care ți-a rămas cel mai drag sufletului?

Nicoleta Chirica: E dorul de Moldova, dorul de acasă, de locurile dragi și de bucuria copilariei mele petrecute acolo. Dor de simplitate, de tradiție, de credință.

  • Cum a fost primită prima colecție de încălțăminte, lansată în premieră la Dusseldorf?

Nicoleta Chirica: Evenimentul de la Dusseldorf a fost pentru noi o șansă de a valorifica cultura și tradițiile românești și a le face cunoscute pe plan internațional. Colecția a fost foarte bine primită, cei de acolo au fost curioși să afle mai multe despre simbolurile și motivele brodate, despre Iutta și au apreciat inițiativa de a transpune identitatea unui popor prin design contemporan.

  • Cum vezi faptul că brandurile  made in RO sunt de foarte multe ori mai apreciate în occident decât acasă?

Nicoleta Chirica: Sunt într-adevăr câteva branduri destul de apreciate în afară, dar asta nu exclude faptul că ele sunt validate și în țară.

  • A schimbat Iutta viața Nicoletei Chirica?

Nicoleta Chirica: Iutta este pentru mine un proiect drag, la care țin foarte mult și în care am investit emoții, visuri și un strop de ambiție. Prin el am dat viață pasiunilor mele, dorinței mele de a face o schimbare, de a crea un produs care să devină în timp un simbol, să fie un mod de a te exprima. Nu am știut de la bun început că mă voi dedica antreprenoriatului sau designului, însă lucrurile se așează uneori altfel decât ne așteptăm, iar astăzi mă aflu aici. Așa că da, Iutta mi-a schimbat viața.01

  • De ce motive populare și nu, spre exemplu motive minimaliste?

Nicoleta Chirica: Colecțiile Iutta au ca element central designul identitar, pe care îl reflectăm prin aceste simboluri și motive tradiționale, stilizate și sintetizate într-un cadru narativ. Valorificând astfel folclorul ne apropiem mai mult de ceea ce suntem cu adevărat, de rădăcinile noastre și de autenticitate.

  • Nu plănuiești să lansezi o linie de accesorii și pentru bărbați?

Nicoleta Chirica: Iutta a crescut organic în numeroase direcții și s-a conturat într-un brand cu o identitate puternică. Există un potențial mare de dezvoltare, așa că de ce nu, poate pe viitor vom extinde producția și în direcția unei linii de accesorii destinate bărbaților. Cu atât mai mult cu cât printre ei sunt mulți care ne transmit că apreciază ceea ce facem și spun că ar purta accesorii cu motive tradiționale.

Pentru moment am îmbogățit portofoliul Iutta cu o linie de accesorii tech, printre care se regăsesc huse de telefon sau tabletă, dar și agende, toate purtând semnătura caracteristică a brandului.

Urmează ca Iutta să se lanseze în curând și pe piața din UK, odată cu participarea la Pure London, prestigiosul târg de modă, încălțăminte și accesorii de lux din capitala britanică. Odată cu etapa aceasta ne vom gândi cu siguranță și la extinderea în alte direcții.

  • Care este părerea ta despre bloggerii de fashion?

Nicoleta Chirica:Colaborăm constant cu bloggerii de fashion, în diverse direcții. Cel mai recent exemplu ar fi campania Iutta Takeover. În fiecare weekend, contul nostru de Instagram, @iuttaofficial, este preluat de către bloggeri de fashion cu care rezonăm și pe care îi apreciem. Printre cei care ne-au fost alături până acum se numără Larisa Costea, Mădălina Gugilă, Mădălina Merca sau Sandra Bendre. Lista nu se oprește aici și este deschisă în continuare.


Mulțumesc Nicoleta Chirica pentru răspunsuri.

Credit photo: Arhiva personala Nicoleta Chirica

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *